اقبال دانشجویان بین الملل به رشته های علوم انسانی

تهران- ایرنا- رییس سازمان امور دانشجویان گفت: طبق آمار، دانشجویان بین‌الملل عمدتا به ۲۳ رشته موجود در وزارت علوم، وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی رغبت بیشتری نشان داده‌اند و اقبال عمومی این دانشجویان رشته های علوم انسانی است.


به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا  هاشم‌داداش‌پور افزود: دانشجویان بین‌الملل در دانشگاه‌های ایران، از سه طریق وارد دانشگاه می‌شوند، برخی دانشجویان از طریق کنکور سراسری وارد دانشگاه‌ می‌شوند که عموما اتباع مقیم کشور ایران و اغلب از کشور افغانستان و عراق هستند.


وی خاطرنشان کرد: بخش دیگر دانشجویان بین‌الملل دانشجویان شهریه‌پرداز هستند و بخش دیگر مربوط به دانشجویان بورسیه است.  


معاون وزیر علوم ادامه داد: رشته‌های تحصیلی پر متقاضی در میان دانشجویان بین‌الملل  به ترتیب شامل حقوق، کامپیوتر، پزشکی عمومی، حسابداری، زبان و ادبیات  فارسی، علوم قرآن و حدیث، عمران، مدیریت بازرگانی، تربیت بدنی، برق اقتصاد، زبان عربی و ادبیات عرب، روانشناسی، مهندسی مکانیک، تاریخ، زبان و ادبیات انگلیسی، آموزش زبان انگلیسی، مدیریت رسانه، مدیریت دولتی، روابط بین‌الملل، علوم سیاسی، پرستاری، دندانپزشکی است که حدود ۷۲ درصد از متقاضیان دانشجویان بین‌الملل را تشکیل می‌دهد و مابقی از سایر رشته‌ها هستند.  


به گزارش روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، داداش پور افزود: در مجموع حدود ۵۱ درصد از این دانشجویان متقاضی رشته‌های علوم انسانی، ۱۵ درصد متقاضی رشته‌های فنی و مهندسی و پنج درصد متقاضی رشته‌های علوم پزشکی هستند.


معاون وزیر علوم با بیان اینکه بیشترین متقاضیان این رشته ها دانشجویان پسر هستند؛ بیان کرد: از تعداد کل دانشجویان بین‌الملل متقاضی این ۲۳ رشته، ۲۷ درصد دانشجویان دختر و ۷۲ درصد دانشجویان پسر هستند.


وی با تاکید بر سیاست وزارت علوم در جذب دانشجویان بین الملل، اظهار داشت: جا دارد و ضرورت ایجاب می کند دانشگاه‌های غیر علوم انسانی با توسعه کمی و کیفی مجموعه خود و شناساندن جایگاه علمی، در جذب دانشجویان تلاش کنند و بتوانیم در همه  رشته های دانشگاهی، از ظرفیت‌های موجود برای تبادل علمی بهره مند شویم.



آی‌پی شما:


مرورگر شما:


آخرین بروزرسانی سایت: 1401-03-03 12:40

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *