تبلیغات پیامکی ؟ مفید یا مخرب ؟

read more image


به دلیل این که روی لینک این مقاله کلیک کرده اید ، مشخص هست شما هم از آن دسته افرادی هستید ، که این سئوال برای شما وجود دارد :


آیا اس ام اس تبلیغاتی یا تبلیغات پیامکی ، مفید هست یا تبلیغ منفی است ؟


در پاسخ به سئوال شما باید در رابطه با سامانه پیامک ، مزایای آن ، معایب آن و ... توضیحاتی دهیم ، شما با صرف چند دقیقه زمان می توانید به پاسخ سئوال خود درباره اس ام اس تبلیغاتی برسید :


تبلیغات پیامکی اگر به صورت هدفمند باشند بسیار مفید خواهند بود ، مثلا شما با سامانه پیام کوتاه وبیم به محدوده خاص ، منطقه خاص یا شغل خاص یا حتی به سن و جنسیت خاص ارسال پیامک تبلیغاتی انجام دهید ، البته این مورد به شغل یا حرفه یا جایی که برای آن پیامک ارسال می کنید هم مرتبط می باشد ، مثلا اگر شما یک هیئت یا فروشگاه روسری فروشی هستید بهتر هست که به محدوده خاص ارسال پیامک انجام دهید ، اما اگر شما یک پخش کننده لوازم ساختمانی هستید ، با ارسال به محدوده شرکت خود جواب نخواهید گرفت و باید به صنف خاص ارسال کنید و اگر میخواهید مهدکودک خود را با پیامک تبلیغ کنید باید به سنین پدران یا مادران جوان ارسال پیامک داشته باشید ، مثلا 30 تا 37 سال و ...


نوع دیگری از ارسال اس ام اس هست که فوق العاده پر کاربرد هست ، جمع آوری شماره موبایل های مشتریانتان هست ، حتما این موضوع را می دانید که جذب یک مشتری جدید 5 برابر حفظ مشتریان قدیمی هزینه برمیدارد ، پس از همین الان شماره موبایل مشتریان خود را جمع آوری کنید و در یک فایل اکسل یا ورد زیر هم تایپ نمایید و با ایمپورت فایل اکسل یا کپی کردن شماره ها داخل سامانه پیام کوتاه وبیم به آنها پیامک ارسال کنید ، این پیامک می توانید حاوی یک پیام ادبی ، یک تشکر از خرید ، یک پیشنهاد خرید عالی و یا یادآوری مراسم باشد .


تبلیغات اس ام اسی بسیار ارزان قیمت و در مقایسه با سایر تبلیغات کاربردی می باشد ، اما به شرطی که شما هدفمند تبلیغات کنید ، ارسال غیرهدفمند فقط برای تعداد بالا (مثلا ارسال به کل شهر) برای برند سازی مفید واقع خواهد شد .


تا به حال فکر کرده اید که چرا بعضی اشخاص از تراکت ها جواب می گیرند و بعضی ها می گویند که هیچ بازخوردی نداشت ؟! علت این است که اشخاصی که این نوع تبلیغات را هدفمند انجام داده اند ، کاغذهایشان دور ریخته نشده است و افرادی که فقط قصد پخش کردن این برگه های تبلیغاتی را داشته اند کاغذهایشان دور ریخته شده اند و نتیجه نگرفته اند .