نکات کاربردی در خرید تلویزیون که شاید ندانید

در این مطلب به نقل از وبسایت بررسی محصول کوییک ریویو قصد داریم نکات مهمی را در مورد خرید تلویزیون با شما به اشتراک بگذاریم. به کمک این نکات کاربردی قادر خواهید بود تا بهترین تلویزیون را از میان انبوهی از مارک ها انتخاب کنید.

اولین نکته ای که هنگام خرید تلویزیون باید به‌ آن توجه کنید وضوح تصویر یا همان رزولوشن است.

نمایشگر تلویزیون از نقاط بسیار ریزی به نام پیکسل تشکیل شده که هر کدام از این نقاط، رنگی به خود می گیرد و مجموع آنها تصویر را تشکیل می دهد. هر چقدر تعداد این نقاط بیشتر باشد کیفیت نمایش تصویر یا همان رزولوشن آن بالاتر می رود.

به عنوان مثال رزولوشن فول اچ دل (Full HD) دارای 1920 پیکسل افقی و 1080 پیکسل عمودی است که در مجموع شامل 2.1 میلیون پیکسل می شود. یا مثلا رزولوشن اولترا اچ دی (UHD) یا همان 4K دارای 3840 پیکسل افقی و 2160 پیکسل عمودی است که در مجموع تصویری با 8.3 میلیون پیکسل را تشکیل می دهند.

قاعدتا مشخص است که هرچه تلویزیون با وضوح تصویر بالاتری را خریداری کنید از تماشای آن لذت بیشتری خواهید برد.

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید بحث امکانات جانبی تلویزیون است. تلویزبون های امروزی همه هوشمند هستند، به این معنی که دارای سیستم عامل مخصوص خودشان هستند.

بهتر است تلویزیون هایی را انتخاب کنید که دارای سیستم عامل اندروید باشند. شما همچنین باید به راه های ارتباطی تلویزیون توجه کنید. سخت افزار هایی همچون بلوتوث و وای فای می توانند انبوهی از امکانات را برای شما به ارمغان بیاورند.

علاوه بر مواردی که در بالا توضیح دادیم، تلویزیون های مدرن بعضا دارای ویژگی های بیشتری هستند که به هنگام خرید باید به آنها توجه کنید.

مثلا یکی از ویژگی های مهم که موجب افزایش قیمت تلویزیون نیز می شود، تکنولوژی HDR است. فناوری محدوده دینامیکی بالا (High Dynamic Range) به طرز خارق العاده ای کنتراست رنگ تلویزیون را بالا می برد و موجب می شود رنگ ها به شکل کاملا واقعی و دقیقا مثل آنچه که در طبیعت هستند نمایش داده شوند.

از دیگر آپشن های اضافی که شرکت های سازنده ارائه می کنند، می توان به پنل های نمایشگر خمیده (Curved)، فناوری پخش تصاویر سه بعدی، قابلیت نمایش موبایل بر روی تلویزیون از طریق وای فای (Screen Mirror)، قابلیت باز گرداندن تصاویر زنده به عقب (ماشین زمان) و همچنین گیرنده داخلی شبکه های تلویزیونی اشاره کرد.

منبع و ادامه مطلب :

https://quickreview.ir/best-televisions-review/

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *