اينها سئوالاتی كليدي هستند که قبل از خرید باید جوابشان را بدانید:

read more image


اينها سئوالاتی كليدي هستند که قبل از خرید باید جوابشان را بدانید:


1- هزینه ارسال اس ام اس چقدر است؟

هزينۀ ارسال پیامک در زمان انتخاب يك ارائه دهندۀ خدمات پنل اس ام اس عامل مهمي است. ارائه دهندگان خدمات پیام کوتاه از نظر سیستم محاسبه هزینه هر پیامک به دو دسته تقسيم مي‏شوند:

بر اساس اعتبار: کاربر مبلغی بعنوان شارژ پرداخت می‏کند و با ارسال هر پيام كوتاه مبلغی از شارژ وی کسر می‏شود. بطور مثال کاربری 12 هزار تومان شارژ پرداخت می‏کند که به ازای ارسال اس ام اس12 تومان از شارژ وی کسر می شود.

بر اساس تعداد پيام كوتاه: كاربر تعدادي پيام كوتاه خريداري ميكند با ارسال هر SMS یک واحد از اعتبار وی کسر می گردد. فرضا کاربری 1000 پیام کوتاه خریداری می‏کند که با ارسال هر پیام 1 واحد از تعداد SMS خریداری شده کسر می شود.

بطور كلي هزينه هاي بلند مدت در سيستم اعتباری ارزانتر از زماني است كه هزينه ها بر اساس تعداد پيام كوتاه محاسبه مي‏شود.


2- آيا هزينه‏هاي جانبی دیگری وجود دارد؟

برخي ارائه دهندگان سامانه اس ام اس ممكن است بخشي از هزینه‏های مربوط به خدماتشان را پنهان كنند تا سرويس سامانه آنها ارزانتر بنظر برسد. مواردی از قبیل هزينه هاي تنظيمات، پشتیبانی و غيره. قبل از خرید مطمئن شويد هزينه هاي جانبی دیگری وجود ندارد.


3- آیا برای خرید پیامک حداقلی وجود دارد؟

بيشتر ارائه دهندگان خدماتSMS چیزی بنام حداقل خرید دارند و از مشتريانشان مي خواهند كه در هر بار خرید مثلا حداقل 5000 اعتبار يا بيشتر خريد نمايند. بهتر است شرکتی را انتخاب نمائيد كه داراي حداقل خريد كم و يا فاقد آن باشد.


4- آيا پيام کوتاه خريداري شده دارای تاریخ انقضاء می‏باشد؟

دربرخي ارائه دهندگان خدمات اس ام اس تبلیعاتی چنانچه اعتبارخريداري شده در يك دورۀ زماني مشخص (مثلا 3 ماه) مورد استفاده قرار نگيرد باطل مي شود. بهتر است خدمات دهنده ای را انتخاب کنید که چنین محدودیتهائی نداشته باشد.


5- گستردگي پوشش شبكۀ ارائه دهندۀ خدمات پيام كوتاه چقدر است؟

پوشش شبكه يك عامل مهم برای كاربران است، چون اين امكان وجود دارد كه ارائه دهندۀ خدمات پيام كوتاه نتواند پيامها را به موبایل مقصد و يا اپراتورهاي تلفن همراه تحويل دهد. بررسي كنيد كه ارائه دهندۀ خدمات قادر به ارسال اس ام اس انبوه به کلیه اپراتورهای مورد نیاز شما باشد.


6- كيفيت شبكۀ ارائه دهندۀ خدمات پيام كوتاه چگونه است؟

برخي ارائه دهندگان خدمات براي هر پيام كوتاه مبلغ بسيار پائيني اخذ مي كنند، اما كيفيت کارشان ضعيف است و SMS ها ممكن است اصلا به موبایل مقصد نرسد و يا پس از يك تاخير طولاني برسد. كاربران قبل از خرید بايد كيفيت شبكۀ ارائه دهندۀ خدماتشان را به دقت بررسی نموده و براي امتحان تعدادی پيامک آزمايشي ارسال كنند.


7- از چه روشهائی می توان SMS ارسال کرد؟

بررسي كنيد كه آيا ارائه دهندۀ خدمات سامانه اس ام اس براي ارسال و دريافت SMS، از متداول ترين پروتکل ها مانند HTTP (رايج ترين و ساده ترين روش براي استفاده)، XML روي HTTP (وب سرویس) و DLL پشتيباني مي كند يا نه.


8- آيا برای برنامه نویسان راهنماهای کاملی جهت ارسال و دریافت SMS وجود دارد؟

راهنما و نمونه کد به زبانهای برنامه نویسی مختلف از نظر برنامه نویسان فوق العاده گرانبها هستند چون مي توانند در وقت و هزينۀ شان صرفه جوئي كنند. برخي ارائه دهندگان خدمات كاربران را وادار مي كنند تا پيش از دريافت راهنمای ویژه برنامه نویسان و يا كدهای نمونه از وب سايت در جائی ثبت نام كرده يا خريدي انجام دهند كه لزومي ندارد.


9- آيا قابلیت مدیریت و گزارشگیری وجود دارد؟

بیشتر ارائه كنندگان خدمات پیام کوتاه يك سيستم مديريت اشتراک مبتني بر اینترنت (تحت وب) فراهم مي كنند که عملكردهاي عمدۀ آنها، مانند بررسي تعداد پيام کوتاه يا اعتبار باقيمانده و قابلیت خريد آنلاين اعتبار و ... كمابيش مشابه هستند. شرکتهای ممتاز سيستم گزارشگیری را ارائه مي دهند كه يادگيري و استفاده از آن ساده است و كاربران را از طريق يك فرايند نظام مند راهنمائي مي كند. اين خصوصيات به كاربران كمك مي كند تا كارآمدتر بوده و اشتباهات كمتري داشته باشند.


10- آيا شرکت ارائه كنندۀ خدمات قابلیت دریافت پیامک دارد؟

همۀ شرکتها خدمات پیام رسانی يكطرفه - يعني توانائي ارسال پيامک - را دارند، اما همۀ آنها خدمات دوطرفه که به كاربران اجازۀ دريافت SMS را مي دهد ارائه نمي كنند ، چون اين حالت از نظر فني مشكل تر است. اگر شما نياز به سیستم پیام رسانی دوطرفه دارید (ارسال و دریافت پیام کوتاه) مطمئن شويد كه شرکت مورد نظر شما این قابلیت را دارد.


11- خدمات پشتيباني چقدر معتبر است؟

يك ارائه كنندۀ خوب خدمات پيام كوتاه بايد يك گروه پشتيباني داشته باشد كه درك كاملي از سيستم خود داشته باشد. اعضاي گروه بايد قادر باشند انواع سئوالات و اشكالات را پاسخ داده و حل نمايند. كيفيت خدمات پشتيباني انعكاس دهندۀ كيفيت سایر خدمات شركت است، و خریداران مي بايست قبل از خرید هم پشتيباني تلفني و هم ايميل را كنترل نمايند.