ایجاد اشتغال پایدار راهی جز آموزش مهارت ندارد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: راه حل برون رفت از مشکلات، ایجاد اشتغال است و برای ایجاد اشتغال پایدار گریزی جز مجهز شدن به آموزش‌های فنی حرفه‌ای و مهارتی نیست.


به گزارش ایسنا، سیدصولت مرتضوی در مراسم افتتاح و بهره‌برداری ۱۰۰۰ پروژه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اظهار کرد: امروز کشور ما به یک کارگاه بزرگ اجرایی، عمرانی و آموزشی تبدیل شده است و شاهد مثال آن بهره‌برداری از ۱۰۰۰ پروژه و مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای و کارگاه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای با اعتباری بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد ریال است.


وی ادامه داد: اهمیت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در نهضت ملی مهارت یکی از ابداعات بزرگ وزارت کار به شمار می‌رود و برای آنکه مرزهای توسعه درنوردیده شوند، باید کارگزاران توسعه محور مجهز بر ابزار علم و عمل باشند که خوشبختانه در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای علم و عمل را توأمان با هم داریم.


وزیر کار تصریح کرد: راه حل برون رفت از مشکلات، ایجاد اشتغال است و برای ایجاد اشتغال پایدار گریزی جز مجهز شدن به آموزش‌های فنی حرفه‌ای و مهارتی نیست.


مرتضوی خاطرنشان کرد: برای تحقق این امر لازم است طراحی‌های آموزش فنی و حرفه‌ای بر اساس اولویت سنجی و اولویت‌های بازار کار صورت گیرد و در حوزه اشتغال و کاهش نرخ بیکاری طرحی نو در انداخته شود و این طرح مجهز به موضوع آموزش فنی و حرفه ای باشد.


وی ادامه داد: یکی از دغدغه‌های ما در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای بحث ناترازی در پرداخت‌ها بود که خوشبختانه در طول دو سال گذشته اقدامات مطلوبی در حوزه متناسب‌سازی حقوق‌ها صورت گرفت. هرچند تا رسیدن به سطح مطلوب هنوز فاصله داریم.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *