بهترین سایت های راهنمای گردشگری به زبان فارسی

بهترین سایت های راهنمای گردشگری به زبان فارسی

گردش و سفر همیشه همراه با چالش است چرا که قرار است به مکان هایی قدم بگذاریم که با آنها آشنایی نداریم. اما امروزه با توجه به گسترش اینترنت و دسترسی بالا به اطلاعات، کافیست تا با یک سرچ، مکان های گردشگری، تاریخچه آنها، مسیر رفت و آمد، هزینه های لازم و هرچیزی که نیاز دارید را بدست آورید. اما در میان انبوه اطلاعات موجود در اینترنت نمیتوان به همه اعتماد کرد و باید اطلاعات را از سایت های تخصصی گردشگری کسب کرد. در این مطلب به 6 سایت اصلی و پرمخاطب حوزه گردشگری میپردازیم.

https://s31.picofile.com/file/8472920300/gardeshgari.jpg

همگردی

سایت همگردی با اسم کامل “سامانه سفیران مهر همگردی” یک پلتفرم آنلاین است و با هدف معرفی لوکیشن برای دورهمی‌ها و سفرها ایجاد شده است که راهنمای مخاطبین چند میلیونی خود است. این سایت فضایی را فراهم می‌کند که افراد با هم در ارتباط باشند، اطلاعات را به اشتراک بگذارند و تجربیات خود را با دیگران به اشتراک بگذارند.

https://s30.picofile.com/file/8472920384/gardeshgari2.jpg

از نقاط قوت همگردی پوشش بالای مکان‌های گردشگری هست و بسیاری از نقاط گردشگری ایران را پوشش داده است.

اما اگر بخواهیم به نقاط ضعف همگردی اشاره کنیم:

توضیحات کم در مورد برخی مکان ها: بنظر میرسد که معرفی مکان‌ها به عهده کاربران سایت قرار گرفته است و این موجب شده است تا معرفی برخی مکان‌ها کوتاه یا حتی در حد یک پاراگراف باشد که باعث میشود اطلاعات کاملی دز این وبسایت پیش از سفر پیدا نکنیم.

این مورد کمی سخت گیرانه است اما بهرحال تعداد تبلیغات زیاد این وبسایت گاهی آزاردهنده شده و شما را از خواندن مطالب بیشتر منصرف میکند.

علی بابا

سایت گردشگری علی بابا، سکوی اول فروش بلیط و رزرو سفر را در ایران در اختیار دارد اما جدای از آن، مجله علی بابا از بهترین منابعی است که میتوان برای آشنایی با مکان‌های جدید و جاذبه‌های گردشگری شهرهای مختلف استفاده کرد.

https://s30.picofile.com/file/8472920318/gardeshgari3.jpg

دیزاین و طراحی سایت علی بابا از نقاط قوت این وبسایت است که باعث میشود خواندن مطالب برای کاربران خسته کننده نشود و حتی به کوچک‌ترین جزییات هم توجه ویژه‌ای داشته است تا جایی که فونت علی بابا، فونت اختصاصی خودش و متناسب با لحن مخاطبانش است.

اما شاید بتوان بزرگترین مشکل مجله علی بابا را جامع نبودن آن عنوان کرد. علی بابا به توصیف و بررسی بسیاری از مناطق و جاذبه‌های گردشگری ایران و جهان نپرداخته است.

با این حال اگر اطلاعات مکانی که به دنبال آن هستید در سایت علی بابا وجود داشته باشد میتواند از بهترین منابع برای کسب اطلاعات باشد.

مقصد360

مجله گردشگری و مهاجرت مقصد360 فعالیتش را از سال 1400 شروع کرد و نسبت به سایرین سایت های معرفی شده نوپا است که همین موضوع باعث بروز و جدید بودن اطلاعات این وبسایت است. از مهمترین ویژگی‌های سایت مقصد360 به این مورد میتوان اشاره کرد که با لحنی دوستانه به معرفی شهرها، کشورها و جاذبه‌های گردشگری آنها میپردازد وقابلیت این را دارد که شما را از نظر حس و حال نیز به مکان موردنظر نزدیک کند. اما مقصد360 هم مشکلی دارد که آن وجود مکان‌های بسیار زیادی است که هنوز به آنها نپرداخته‌اند.

https://s31.picofile.com/file/8472920334/gardeshgari4.jpg

مقصد360 علاوه بر موضوعات گردشگری به موضوعات مهاجرت و روش‌های آن نیز پرداخته است و این جامعیت بیشتر وبسایت باعث شده است که کاربران اعتماد بیشتری با توجه به تجربه‌های خارجی این مجموعه داشته باشند، چرا که مجموعه‌ای از افراد خبره در تیم مقصد360 به گشت و گذار و سفر میپردازند و مطالب سایت نتیجه تجربه‌های واقعی آنان از سفر است.

کجارو

سایت گردشگری کجارو، یکی از پربازدیدترین رسانه‌های گردشگری در ایران است که از مرداد ۱۳۹۴ با پوشش اخبار گردشگری و تهیه راهنمای سفر، ویزا، تجهیزات سفر و… شروع به فعالیت کرد. در این مدت کجارو با تهیه محتوا برای شهرهای مختلف ایران و جهان به مرجعی کامل و معتبر در معرفی انواع جاذبه‌های گردشگری، هتل‌ها و رستوران‌ها تبدیل شده است.

https://s31.picofile.com/file/8472920342/gardeshgari5.jpg

کجارو ماهانه چندین میلیون کاربر فعال دارد و محتوای خود را در قالب‌های مختلفی از جمله متن، تصویر، ویدئو و پادکست منتشر می‌کند. این سایت دارای بخش‌های مختلفی از جمله ایرانگردی، جهانگردی، تور مسافرتی، هتل و رستوران، تجهیزات سفر، فرهنگ و هنر، سبک زندگی و … است که هر یک به طور تخصصی به موضوع مورد نظر خود می‌پردازد.

کجارو در کنار محتوای متنی، اقدام به تولید محتوای تصویری و ویدیویی نیز کرده است. این سایت دارای یک کانال یوتیوب با بیش از ۱۰0۰ مشترک است که در آن ویدیوهای مختلفی مانند ولاگ منتشر می‌شود.

اگر بخواهیم به معایب ساید کجارو بپردازیم میتوانیم به این موضوع اشاره کنیم که تعداد محتوای تبلیغاتی و رپورتاژ آگهی این وبسایت نسبتا زیاد است که میتواند باعث این مشکل شود که اطلاعاتی که توسط کاربران استفاده میشود ممکن است درست و دقیق نباشد.

جاباما

سایت اصلی جاباما با هدف ارائه خدمت رزرو هتل و اقامتگاه ایجاد شد اما بعد از مدتی مجله خود را راه اندازی کرد و به بررسی و معرفی مکان‌های گردشگری پرداخت.

https://s31.picofile.com/file/8472920350/gardeshgari6.jpg

گرچه کیفیت مطالب جاباما به اندازه سایت‌هایی که در بالا معرفی شدند نیست اما بدلیل اینکه نگاه تیم تحریریه جاباما به مکان‌های گردشگری، نگاهی از زاویه دید اقامت است میتواند برای کسانی که برایشان اقامت در منزل در طول سفر اهمیت بالایی دارد و کمپینگ را ترجیح نمیدهند مفید باشد. اما اگر بخواهیم نگاهی به معایب جاباما داشته باشیم باز هم به این مورد خواهیم خورد که به بسیاری از مکان‌های تفریحی و گردشگری ایران هیچ اشاره‌ای نشده است.

اسنپ تریپ

اسنپ تریپ نیز به عنوان یکی از بزرگترین سرویس‌های ارائه خدمات رزرو بلیط گردشگری، دارای بلاگ مخصوص به گردشگری است.

https://s30.picofile.com/file/8472920368/gardeshgari7.jpg

کیفیت محتوای خوب و دیزاین جذاب از مهم‌ترین ویژگی‌های بلاگ اسنپ تریپ است. شاید عدم تعاملی بودن وبسایت و کم بودن تعامل کاربران با سایت مهمترین مشکل این وبسایت باشد، البته دور از ذهن نیست چرا که تمرکز اصلی آن بر فروش بلیط است و فعالیتی در راستای تعامل با مخاطبین در بخش بلاگ انجام نشده است.

 

در این مطلب سعی کردیم محبوبترین و بهترین سایت‌های حوزه گردشگری به زبان فارسی را معرفی کنیم، گرچه سایت‌های دیگری مانند لست سکند، سفرمارکت و … نیز وجود دارند که میتوانند به این لیست اضافه شود اما ما به لیست 6تایی برترین‌ها بسنده کردیم و معتقدیم هر گردشگری با هر مقصدی با مراجعه به این وبسایت‌ها جواب سوال‌هایش را خواهد یافت.

منبع:‌ ماگرتا

 

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *