ترویج صنایع دستی با ایجاد خانه های ایرانی پیگیری می شود


P>به گزارش ایرنا، پویا محمودیان روز شنبه در بازدید از خانه تاریخی زعیم قزوین که قرار است به مکانی موسوم به خانه ایرانی تبدیل شود، افزود: خانه ایرانی یک ابداع است که تلاش می کند خانه ای را به جز لوازم دیجیتال و برقی با استفاده و کاربرد صنایع دستی در بخش های مختلف به نمایش گذاشته و معرفی کند.


وی اظهار داشت: تا پیش از این صنایع دستی بیشتر در بخش تزیینات و زیباسازی مورد توجه داشته و در حوزه کاربردی سازی کمتر استفاده می شده ولی در مدل خانه ایرانی تلاش می کنیم این حوزه در زندگی عادی و روزمره شهروندان جاری و ساری شود.


این مسوول با بیان اینکه وزارت میراث فرهنگی از بخش خصوصی برای ایجاد خانه های ایرانی دعوت به عمل می آورد، افزود: منازل تاریخی برای راه اندازی این خانه ها مکانی ایده آل هستند.


محمودیان اظهار داشت: در خانه های ایرانی تقریبا همه چیز از صفر تا ۱۰۰ با صنایع دستی ساخته و تزیین می شوند و این موضوع می تواند ضمن کمک به فروش و تجاری سازی محصولات صنایع دستی، هنرهای دستی منسوخ و فراموش شده را نیز احیا کند.


وی با بیان اینکه سال گذشته به شکل نمادین ۲ واحد مسکن ملی در یزد به طور ۱۰۰ درصد با استفاده از صنایع دستی تزیین شدند، افزود: با برج سازان وارد گفت وگو شده ایم تا از صنایع دستی برای تزیین لابی ها و پنت هاوس ها استفاده کنند تا شاهد ترویج صنایع دستی در حوزه مسکن سازی نیز باشیم.


محمودیان اظهار داشت: در قزوین نیز خانه تاریخی زعیم به عنوان خانه ایرانی در حال آماده سازی است و این مساله بدون شک به رونق و توسعه صنایع دستی و گردشگری و کاربردی شدن استفاده از هنرهای دستی در زندگی شهروندان این استان کمک می کند.


معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزیر میراث فرهنگی در ادامه از خانه خلاق آبگینه قزوین بازدید کرد.


منتشر شده در
دسته‌بندی شده در دسته‌بندی نشده

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *