سهم خودرو پراید در تصادف های جاده ای ۴۰ درصد است

تهران – ایرنا – عضو کمیسیون شوراهای و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع تصادف‌های جاده‌ای و سرقت خودروها در کمیسیون شوراها مورد بررسی قرار گرفت گزارش های ارائه شده حکایت از سهم ۴۰ درصدی خودرو پراید در تصادف های جاده‌ای دارد.


احمد علیرضا بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به نشست امروز  کمیسیون  شوراها و امور داخلی کشور افزود: در جلسه امروز موضوع تصادف های جاده‌ای و تلفات ناشی از این سوانح و سرقت خودروها با حضور نمایندگان شرکت‌های خودروسازی، وزارت صمت، سازمان محیط زیست و راهنمایی و رانندگی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


علیرضا بیگی اضافه کرد: طبق گزارش های ارائه شده به جلسه امروز کمیسیون و بررسی‌هایی انجام شده خودروهای پراید سهم ۱۸ درصدی از خودروهای پلاک شده را به خود اختصاص داده است و طبق گزارش ارائه شده توسط راهنمایی و رانندگی در حال حاضر ۲۴ میلیون خودرو در کشور پلاک گذاری شده و تردد می‌کنند که اگر این خودروها ایمن شوند تلفات جانی ۲۸ هزار نفری در کشور به یک پنجم تقلیل می یابد.


علیرضابیگی در مورد سرقت خودرو در کشور هم خاطرنشان کرد:  ۶۰ درصد از خودروها به سرقت رفته متعلق به شرکت سایپا است که این مساله پایین بودن میزان امنیت این خودروها را نشان می دهد.


وی افزود: طبق گزارش ارائه شده به کمیسیون  راه و شهرسازی در تصادف های ۲۵ درصد و سهم خودرو حدود ۷۰ درصد است و پنج درصد باقیمانده نیز مربوط به سایر عوامل دخیل در این حوزه است.




آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40