اقدام سیاسی کانادا انگلیس اوکراین و سوئد درباره هواپیمای اوکراینی

کانادا، انگلیس، سوئد و اوکراین به‌طور رسمی در شورای هوانوردی سازمان ملل علیه ایران به دلیل سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی شکایت کردند.


به گزارش ایسنا، دولت‌های کانادا، انگلیس، سوئد و اوکراین امروز (دوشنبه) و در اقدامی سیاسی اعلام کردند علیه ایران در شورای هوانوردی سازمان ملل به دلیل سانحه سقوط یک هواپیمای مسافربری متعلق به خطوط هوایی اوکراین در دی‌ماه ۹۸ شکایت کرده‌اند.


بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، اغلب ۱۷۶ مسافر این هواپیما اتیاع این چهار کشور بودند که در این سانحه هوایی جان خود را از دست دادند. از این‌رو، دولت‌های این چهار کشور گروه مشترکی را برای پیگیری این سانحه تشکیل دادند.


این کشورها سال گذشته اعلام کرده بودند که به دلیل این سانحه در دیوان بین‌المللی دادگستری (ICJ) علیه ایران شکایت خواهند کرد.


«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت خارجه ایران روز دوشنبه در گفت‌وگوی خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی در ارتباط با فرا رسیدن چهارمین سالگرد سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی و اینکه برخی از خانواده‌های کشته‌شدگان در این سانحه به همراه برخی از کشورها از جمله کانادا به دیوان بین‌المللی دادگستری شکایت کرده‌اند، گفت: ما بار دیگر با خانواده‌های قربانیان این حادثه دلخراش ابراز همدردی می‌کنیم.


وی افزود: ما در چارچوب قوانین و مقررات ملی و در چارچوب قوانین و مقررات شناخته شده بین‌المللی و جهانی حداکثر تلاش خود را انجام دادیم تا بتوانیم بخشی از آلام مربوط به قربانیان این حادثه دلخراش را جبران کنیم. ایران در این خصوص از ابتدا مسئولانه عمل کرده و حداکثر تلاش خود را برای پایبندی به چارچوب‌های بین‌المللی انجام داده است و به این تلاش ادامه می دهد.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *