ایتالیا بستن حریم هوایی روی روسیه نقض معاهدات بین المللی است

تهران- ایرنا- پیر لوئیجی دی پالما، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ایتالیا دوشنبه شب تصمیم کشورهای اروپایی برای بستن حریم هوایی خود به روی هواپیماهای روسیه را نقض معاهدات بین‌المللی دانست.


به گزارش ایرنا از تارنمای اینترنتی شبکه راشا تودی، دی پالما افزود: می بینیم که معاهدات بین المللی در خصوص بسته شدن حریم هوایی روسیه تا حدی نقض شده است.


اورسولا فون در لاین رییس کمیسیون اروپا یکشنبه شب گذشته گفت: این اتحادیه قصد دارد حریم هوایی خود را به روی هواپیماهای روسیه از جمله جت‌های خصوصی الیگارشی‌های روسی ببندد.


خبرگزاری اینترفاکس روسیه نیز روز یکشنبه گذشته به نقل از منبع آگاه اروپایی نوشت: کشورهای عضو اتحادیه اروپا قصد بستن حریم هوایی خود به روی هواپیماهای روسیه را دارند.


این رسانه روسی نوشت: تاکنون کشورهای لیتوانی، لتونی، استونی، اسلوونی، رومانی، بلغارستان، لهستان، چک و انگلیس تصمیم به بستن حریم هوایی خود به روی هواپیماهای روسی گرفته اند.


روسیه در روزهای اخیر در اقدامی متقابل، حریم هوایی خود را به روی کشورهای چک، انگلیس، رومانی، لهستان و بلغارستان بسته است و بررسی کشورهای دیگر شرکت کننده در تحریم هوایی روسیه، برای بستن حریم هوایی به روی هواپیماهای این کشورها ازسوی سازمان هواپیمایی روسیه ادامه دارد.


دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *