باخ مقامات امنیتی پاریس از اتفاقات بازی لیورپول و رئال درس

تهران- ایرنا- رئیس کمیته بین‌المللی المپیک در بحبوحه نگرانی‌های امنیتی درباره بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، گفت که سازمان‌دهندگان المپیک برای برگزاری این رویداد قابل اعتماد هستند.


به گزارش ایرنا، در بحبوحه نگرانی‌ها درباره توانایی پلیس فرانسه برای برگزاری المپیک ۲۰۲۴، «توماس باخ» رئیس کمیته بین‌المللی المپیک بر این باور است که مقامات امنیتی فرانسه از آنچه در جریان دیدار رئال مادرید و لیورپول در فینال لیگ قهرمانان سال ۲۰۲۱، درس گرفته‌اند و می‌توان به آنها اعتماد کرد.


پلیس ضدشورش پاریس در جریان این دیدار که ماه مه سال ۲۰۲۱ در ورزشگاه استادوفرانس برگزار شد، برای متفرق کردن هوادارانی که کودک هم در میان آنها دیده می‌شد، از گاز اشک‌آور استفاده کرد و بازی مذکور را برای یک و ساعت و نیم به تاخیر انداخت. حتی هواداران در بیرون ورزشگاه با اسلحه گرم وارد درگیری شدند.


اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) در پی این اتفاق، عذرخواهی کرد و جرالد دارمانیان وزیر کشور فرانسه نیز به‌دلیل تلاش برای انداختن تقصیر به گردن هواداران لیورپول، به شدت مورد انتقاد قرار گرفت.


با این حال، توماس باخ معتقد است که فرانسوی‌ها از جنجال ماه مه درس گرفته و این امر باعث شده تا کمیته بین‌المللی المپیک به این باور برسد که مقامات امنیتی این کشور می‌توانند بازی‌های المپیک پاریس را در کمال امنیت برگزار کنند.


وی در این‌ باره گفت: پس از برگزار چند جلسه مشورتی و گفت‌وگوهای دوجانبه، می‌توانم بگویم که به مقامات امنیتی فرانسه اعتماد کامل دارم. آنها از حوادث قبلی درس‌ درستی گرفته‌ و اعتماد کامل ما را خواهند داشت.


المپیک پاریس از ۲۶ جولای ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد و مراسم افتتاحیه قرار است در امتداد رود سن برگزار شود و باتوجه به اینکه انتظار می‌رود ۶۰۰ هزار تماشاگر تنها در این مراسم شرکت کنند، عملیات امنیتی گسترده‌ای باید پیاده شود.


پاریس بعد از حملات تروریستی ۱۳ نوامبر ۲۰۱۵ که به مرگ ۱۳۰ نفر انجامید، در بحبوحه نگرانی‌های بودجه‌ای همچنان هوشیار و گوش‌به‌زنگ مانده است.


وب گردی