جانشین سازمان بسیج مستضعفان دشمن هنگام شکست به جنگ ترکیبی رو

قم- ایرنا – جانشین سازمان بسیج مستضعفان کشور با بیان اینکه حادثه تروریستی حرم شاهچراغ (ع) نشانه‌ای از شکست دشمن است افزود : دشمن در این زمان به جنگ هیبریدی و ترکیبی روی می‌آورد .


به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار سید قاسم قریشی روز پنجشنبه در آیین گرامیداشت ۱۳۰ بانوی شهید قم در تالار بیداری اسلامی جامعه‌الزهرا (س)  گفت: شعار زن، زندگی، آزادی ساخته خطرناک‌ترین گروه تروریستی و تجزیه طلب کُردی است و توسط اوجلان در کردستان ترکیه ساخته شده‌ است.


وی عنوان کرد : در آلمان علاوه بر شعار زن، زندگی، آزادی شعار برابری جنسیتی و بدتر از آن کارگری جنسیتی نیز داده شد و هنگامی که سخنران محوری آنها از کارگری جنسیتی دفاع می‌کند، اهداف پلیدشان به خوبی آشکار می‌شود.


سردار قریشی گفت: دشمن وقتی شکست می‌خورد به جنگ هیبریدی و ترکیبی روی می‌آورد، خوشبختانه با استقامت مردم ما و حتی همراهی بخش‌هایی از مردم که شاید از برخی چیزها گله‌مند بودند، اغتشاشگران در خیابان تنها ماندند.


وی در ادامه افزود: البته به دلیل ملایمت و عدم برخورد نیروهای ما، و با وجود صدها هزار نفر داوطلب مردمی برای مقابله با اغتشاشگران، حضورشان در خیابان یک مقداری کِش و ادامه پیدا کرده‌است.


به گفته سردار قریشی ، حادثه تروریستی که در حرم شاهچراغ (ع) اتفاق افتاد، نیز نشانه‌ای برجسته از شکست دشمن در این جبهه است.


وی ترور نمازگزاران و زائران حرم شاه‌چراغ را توسط گروهک ساخته و پرداخته آمریکا دانست و گفت: ترامپ در مناظره‌های خود به این موضوع اشاره کرد و اسنادی دیگری نیز وجود دارد که گروهک‌های تجزیه طلب در کشورهای عربی توسط اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها هدایت و حمایت می‌شوند.


جانشین بسیج مستضعفان تاکید کرد: آن چیزی که بر عهده ماست، استقامت و حضور در صحنه است، به‌ویژه دانش‌آموختگان و استادان حوزه باید جهاد تبیین که رهبر معظم انقلاب به آن تاکید کردند را دنبال کنند، جهاد تبیین به معنای مقابله جدی با جنگ نرم و ادبیات روانی دشمن است که می‌خواهد واقعیت‌ها را وارونه جلوه، و ملت را فریب دهد. 


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش زنان در پایداری کشور و نظام‌اسلامی گفت: اگر صبر و استقامت مادران، همسران و دختران شهیدان نبود، ایران با حمله صدام تکه تکه، و با حضور کثیف داعش بدتر از عراق و سوریه و افغانستان می‌شد.


قریشی همچنین ادامه داد: ایران در همان ابتدای پیروزی انقلاب به دست منافقان بدتر از داعش، بر سرش بدتر از ملت‌های سوریه و لیبی و عراق و افغانستان می‌آمد.


وی خاطرنشان کرد: در این جهاد، استقامت و پیروزی، زنان مومنه و مسلمان ما نقش بی‌بدیلی را ایفا کردند، حضور زنان در کنار مردان و حتی در بسیاری از مواقع جلوتر از مردان از آغاز نهضت امام خمینی (ره) تجلی یافت، در دنیا به جز ایران، زن را به عنوان یک کالایی در خدمت مسائل و اهداف اقتصادی، سیاسی و بدتر از آن اهداف پلید شیطانی و جنسی مردان خودخواه به کار می‌برند.


وی تصریح کرد: در انقلاب اسلامی دستاوردهای یکسان بودن حقوق زن با مرد و جلوداری زن در بسیاری از مسائل، به خوبی قابل مشاهده‌است.


این مقام بسیج کشور با ذکر اینکه در جبهه مقابله با دشمنان در دفاع مقدس، حضور ارزشمند زنان دستاوردهایی داشت گفت: بیش از هفت هزار و ۴۰۰ شهید زن، پنج هزار و ۷۳۵ جانباز، سه هزار و ۷۵ جانباز بالای ۲۵ درصد، ۱۷۱ آزاده، ۱۰۰ رزمنده، ۲ هزار و ۲۷۶ پزشک و ۲۲ هزار و ۸۰۷ امدادگر زن شاهد بزرگی بر این ادعاست که زنان کشور در پیروزی‌های افتخار آفرین نقش ویژه‌ای داشتند.


وی ادامه داد: ۱۲۵ هزار مادر شهید، ۶۱ هزار همسر شهید و ۶ هزار و ۷۰۰ مادر آزاده، اگر به فرمایش رهبری، صبر نمی‌کردند، اکنون مشکل‌های بسیار زیادی داشتیم.  
 
سردار قریشی با تاکید بر اینکه نقش بانوان فقط منحصر به حفاظت از انقلاب اسلامی نیست گفت: شاهد دستاوردهای بسیاری طی ۴۰ سال گذشته برای ایران اسلامی و انقلاب بوده‌ایم، آنهایی که درصدد برآمده بودند، انقلاب را چندماهه و چندهفته و یکی دو ساله نابود کنند، شاهد بودند و اعتراف کردند، که نه تنها در مقابل دشمن ایستادگی کرده‌ایم، بلکه دستاوردهای بسیار ارزشمندی داشته‌ایم.


جانشین بسیج مستضعفان یادآور شد: یکی از ظلم‌هایی که به انقلاب، مردم و رهبر ما رفته این بوده که وقایع مهم و درخشان، موفقیت‌ها و پیروزی‌ها در جبهه انقلاب و حق و بسیاری از ظلم‌ها، اجحاف‌ها و جنایت‌هایی که به ملت بروز و ظهور پیدا کرده، بیان نشده، و بعضی هم که می‌دانستند به فراموشی سپردند.


وی گفت: انقلاب اسلامی علاوه بر اینکه رژیم فاسد، وابسته، مستبد و خائن پهلوی را از سر راه برداشت، بر ۲ گفتمان قالب کمونیسم و لیبرالیسم که در شرق و غرب دنیا تسلط داشتند، نیز غلبه کرد.


وی با یادآوری اینکه تا قبل از پیروزی انقلاب ۲ پرچم، مکتب و گفت‌وگو بر کل دنیا حکومت می‌کرد گفت: در ایران روشنفکران با بسیاری از عوام به غیر از عده‌ای معدود و همچنین بسیاری از روحانیت این تفکر را که ممکن است بدون وابستگی به این دو مکتب زندگی کرد و حیات سیاسی داشت، را خیال بافی می‌دانستند.


وی برخی پیشرفت‌های کشور به‌واسطه پیروزی انقلاب را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: از نظر پزشکی در سطحی از وابستگی قرار داشتیم که محتاج پرستاران، پزشکان و دانشجویان بنگلادشی و هندی و پاکستانی بودیم، و در خیلی از شهرهای کشور حضور داشتند و کوچکترین عمل جراحی را باید به کشورهای خارجی و اروپایی می‌رفتیم.


وی گفت: ولی امروز به حدی از توانمندی رسیده‌ایم که علاوه بر تولید ۹۷ درصد از داروی کشور، حساس‌ترین و مهمترین جراحی‌های مغز، قلب، پیوند اعضا و چشم را در کشور انجام می‌دهیم.


قریشی افزود: در درمان بیماری سرطان و همچنین سلول‌های بنیادین جزء پنج کشور نخست هستیم، و در واکسن سازی، گواه و سند گویای ما ساخت بیش از پنج نوع واکسن کرونا در کنار چهار یا پنج کشور دیگر با وجود تحریم‌ها و فشارها است.


وی اضافه کرد: در فن‌آوری و زیرساخت‌ها در بحث هسته‌ای و همچنین سدسازی و پل‌سازی با وجود همه تحریم‌ها بین ۶ کشور اول دنیا قرار داریم.


وی در ادامه تصریح کرد: نخست وزیر پهلوی گفت، ما آفتابه گِلی هم نمی‌توانیم بسازیم، اما امروز جنگلی از پالایشگاه نفت و گاز در جنوب و بخش‌های مختلف کشور، همچنین پتروشیمی‌های متعددی که برای تولید مواد نفتی است، توسط متخصصان داخلی ساخته شده، در زمینه هوا و فضا در بسیاری از بخش‌ها مانند موشک هوا به هوا، ماهواره، پهپاد و رادار در ردیف کشورهای اول دنیا هستیم.


جانشین بسیج مستضعفان خاطرنشان کرد: پهپاد پیشرفته و پایگاه آمریکایی توسط موشک ایرانی مورد هدف و حمله قرار گرفت.


سردار قریشی با اشاره به اینکه در سال ۵۷ تنها ۳۰ درصد بانوان سواد داشتند بیان داشت: این آمار اکنون ۹۲ درصد است، نرخ تحصیلات دانشگاهی بانوان از ۶ درصد به ۴۵ درصد افزایش یافته، و در حالی که تعداد طلبه‌های زن چند ده تَن بود، الان بالای ۸۰ هزار تَن می‌باشد.


وی با بیان اینکه نرخ استادان دانشگاه زن  از ۱۳ درصد به بالای ۴۰ درصد رسیده گفت: تعداد رشته‌های ورزشی بانوان از هفت رشته به ۳۸ رشته ارتقا پیدا کرده، مربیان ورزشی از تنها چند تَن به ۲۵ هزار تَن و داوران ورزشی هم از هفت تَن به ۱۶ هزار تَن رسیده‌است.


سردار قریشی  گفت: کل مدال جهانی ورزشی که توسط بانوان کسب شده از هفت مورد در بدو پیروزی انقلاب به ۱۶۰ مورد، همچنین پزشک عمومی زن هم از سه هزار و ۵۰۰ تَن به ۶۰ هزار تَن و پزشک متخصص نیز از ۵۹۷ تَن به بیش از ۳۰ هزار تَن افزایش پیدا کرده است.


وی ادامه داد: سن امید به زندگی در زنان، در سال ۵۷، فقط ۵۴ سال بود، اما به ۷۸ سال رسیده، و تعداد مرگ و میر مادران به هنگام زایمان نیز نسبت به قبل انقلاب ۹۰ درصد کاهش دارد.


وی بیان کرد: قبل از انقلاب ۱۲۵ هزار زن در آموزش و پرورش شاغل بودند اما این رقم هم اکنون ۵۳۳ هزار تَن است.


یادواره ۱۳۰ بانوی شهیده قم توسط کمیته بانوان کنگره ملی شهدای این استان، همچنین جامعه‌الزهرا (س) به عنوان بزرگترین حوزه علمیه خواهران جهان تشیع برگزار شد.


در این آیین که انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری نیز حضور داشت، با جلوه‌های حماسی و کم نظیری مانند اجرای سرود توسط دانش‌آموزان دهه نودی، تشییع پیکر پاک یکی از شهیدان گمنام، و تجلیل از مادران، همسران و دختران شهیدان همراه بود.



شعار زن، زندگی، آزادی ساخته خطرناک‌ترین گروه‌های تروریستی استشعار زن، زندگی، آزادی ساخته خطرناک‌ترین گروه‌های تروریستی استشعار زن، زندگی، آزادی ساخته خطرناک‌ترین گروه‌های تروریستی استشعار زن، زندگی، آزادی ساخته خطرناک‌ترین گروه‌های تروریستی است


وب گردی