سرمربی تیم ملی وزنه برداری کیانوش در راستای برنامه های کادر

تهران- ایرنا- سرمربی تیم ملی وزنه برداری گفت: کیانوش رستمی با هماهنگی‌ از اردو خارج شد و امیدوارم در قالب برنامه‌های کادر فنی حرکت کرده و در آینده هم برای تیم ملی افتخارآفرین باشد. 


به گزارش ایرنا، سعیدعلی حسینی در گفت و گویی در خصوص شرایط تیم ملی وزنه‌برداری، اظهار داشت: نفرات اصلی که در مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی حضور داشتند، تمرینات خود را برای حضور در جهانی کلمبیا ادامه می‌دهند؛ اما فرصت حضور در مسابقات آسیایی را در اختیار یک تیم جدید از ورزشکاران جدید قرار دادیم که به دلایل مختلف از جمله آسیب دیدگی، در چند سال گذشته شانس شرکت در رقابت‌های بین المللی را نداشته‌اند.


وی غیبت علی داودی در قونیه و حضور او  در مسابقات آسیایی را نیز ناشی از همین تصمیم کادر فنی عنوان کرد و گفت: داودی بعد از المپیک دچار آسیب دیدگی شده و در مسابقات همبستگی حضور نداشت بنابراین قرار شد در بحرین حضور داشته باشد که با توجه به تمرینات دو ماهه اخیر، او و تمامی نفرات جدید به آمادگی مطلوب و رکوردهای خوبی رسیدند.


سرمربی تیم ملی درباره غیبت علی هاشمی و کیانوش رستمی در ترکیب تیم اعزامی به آسیا، عنوان کرد: کادر فنی از ابتدا برنامه‌ای برای حضور این دو نفر در مسابقات آسیایی نداشت چون از ابتدا می‌خواستیم به افرادی از تیم جوانان و کسانی که پشت خط تیم ملی مانده بودند، فرصت دهیم. از طرفی بعد از تنشی که بین دو وزنه‌بردار ملی‌پوش رخ داد، کادر فنی از آنها خواست که طبق مقررات اردو رفتار حرفه‌ای داشته باشند.


وی از برگزاری رکوردگیری و آزمایش دوپینگ در آبان‌ماه خبر داد و گفت: با توجه به تصمیم اعضای کمیته فنی فدراسیون، نفرات خارج از اردوی تیم ملی این شانس را دارند که با حضور در رکوردگیری و انجام آزمایش دوپینگ در آبان ماه، نظر کادرفنی تیم ملی را جلب کرده و وارد اردوی تیم ملی بزرگسالان ایران برای مسابقات جهانی کلمبیا شوند. فدراسیون برای کنترل دوپینگ وزنه‌برداران کاملا جدی است و در حال حاضر کسانی که در اردو هستند به طور مرتب مورد آزمایش قرار می‌گیرند.


سرمربی تیم ملی در خصوص اولین جلسه کمیته فنی فدراسیون در دوره جدید و ترکیب اعضا، اظهار داشت: در جلسه نخست کمیته فنی، آشنایی با اعضا و بررسی اعزام تیم ملی بزرگسالان را داشتیم. اعضای این کمیته همگی قهرمانان بزرگ المپیکی و جهانی و جزو متخصصان برجسته رشته وزنه‌برداری هستند. بنابراین امیدواریم با چنین کیفیتی، برنامه‌ها و اهداف تیم ملی به صورت حرفه‌ای تدوین شود تا در همان راستا حرکت کنیم. نهایتا این کمیته بررسی خواهد کرد که چقدر به اهداف تعیین شده نزدیک شده‌ایم و چقدر ناموفق بوده‌ایم و هر کسی در جایگاه خود پاسخگوی خانواده بزرگ وزنه‌برداری خواهد بود.  


تیم ملی وزنه برداری اعزامی به مسابقات آسیایی بحرین، از اواسط مردادماه اردوی خود را به مدت سه هفته در آکادمی ملی المپیک برگزار کرد و بعد از دو هفته استراحت، تمرینات آنها در اردوی کمپ بابلسر پیگیری شد. اعضای اعزامی تا زمان اعزام در اردو خواهند بود و در قالب سه گروه به منامه سفر خواهند کرد.


مسابقات قهرمانی آسیا در بحرین از ۱۴ تا ۲۴ مهرماه برگزار خواهد شد.


نفرات اصلی اعزامی به این مسابقات:  


دسته ۶۱ کیلوگرم: مجید عسگری


دسته ۸۹ کیلوگرم: محمد زارعی و مسعود چترایی 


دسته ۹۶ کیلوگرم: علیرضا معینی و رضا بیرالوند 


دسته ۱۰۲ کیلوگرم: رسول معتمدی  و رضا دهدار 


دسته ۱۰۹ کیلوگرم: امیر عزیزی 


دسته به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم: علی داودی و محسن دادرس


وب گردی