معاون رئیس جمهور خبرهای خوشی برای پرستاران در راه است

تهران – ایرنا – معاون اجرایی رئیس جمهور گفت که به زودی خبرهای خوشی درباره وضعیت استخدام پرستاران اعلام می‌شود.


«سیدصولت مرتضوی» در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت ایرنا در حاشیه نشست بررسی اقدامات انجام شده درباره اجرای قانون تعرفه‌گذاری پرستاری و رفع مشکلات پنج هزار پرستار جوان کشور، گفت: به زودی خبرهای خوشی درباره وضعیت استخدامی پرستاران که قشر زحمت‌کش و پرتلاش و بی ادعای جامعه هستند، خواهیم داشت.


نشست بررسی راهکارهای اجرایی قانون تعرفه‌گذاری پرستاری و رفع مشکلات پرستاران جوان، عصر امروز شنبه دهم اردیبهشت، به ریاست معاون اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری و نمایندگان دستگاه‌های مربوطه از جمله وزارت بهداشت و درمان و سازمان‌های برنامه و بودجه و امور اداری و استخدامی کشور و نظام پرستاری برگزار شد.


مرتضوی درباره نتایج این نشست گفت: به مناسبت روز پرستار مقام معظم رهبری درباره رفع مسایل این قشر دستور فرمودند و به دنبال آن رییس جمهور دستور ویژه به معاونت اجرایی داد و کارگروهی به همین منظور تشکیل شد.


وی افزود: در این کارگروه تصمیماتی برای پرداخت مطالبات پرستاران از  بخش نظام تعرفه گذاری برای سال ١٤٠٠ پیش بینی و قرار شد معادل سه ماه نسبت به اصلاح مطالبات آنها اقدام شود.


معاون رییس جمهور اضافه کرد: با گزارشی که ارائه شده دو ماه از مطالبات آماده پرداخت است که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پرداخت می کند و یک ماه از مطالبات باقی مانده هم از سوی سازمان برنامه بودجه مرتفع می شود.  


مرتضوی گفت: خوشبختانه اقدام خوبی که سازمان برنامه و بودجه و دولت انجام داد این بود که نیازهای پرستاران را درباره اصلاح ترمیم تعرفه های پرستاری در بودجه امسال  پیش بینی کردند و امروز گزارشی که داریم فقط نیاز به اصلاح آیین نامه است.


معاون رییس جمهوری درتکمیل این بخش از اظهارات گفت: قرار است وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه برنامه ای تنظیم کنند و  به دولت ارایه دهند.  


 مرتضوی در پایان گفت: درباره استخدام پرستاران پیشنهادهای مناسبی ارایه شد که نیاز به بررسی بیشتری دارد و در نشست‌های بعدی خبر خوشی به پرستاران پرتلاش و عزیز خواهیم داد.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40