نوعی هم صدایی در فضای سیاسی جامعه برای تامین منافع ملی وجود دارد

تهران- ایرنا – نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: در فضای سیاسی جامعه در مورد مذاکرات برجامی نوع همفکری و همدلی برای تامین منافع ملی ایران وجود دارد و این نشان می‌دهد که دولت در این زمینه به خوبی عمل کرده است.


جبار کوچکی نژاد ارم ساداتی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درمورد  سیاست خارجی دولت سیزدهم گفت: موضوع مذاکرات هسته ای در سیاست خارجی ایران مهم است و این مساله سال ها سیاست خارجی دولت ها را به خود مشغول کرده است اما نباید  همه مشکلات کشور را به مذاکرات پیوند بزنیم.


کوچکی نژاد مذاکرات برجامی را در اقتصاد ایران  مهم ارزیابی کرد و گفت: از جمله پرچالش‌ترین بحث سیاست خارجی دولت مذاکرات هسته‌ای است که دولت سیزدهم به خوبی توانسته است روند مذاکرات را مدیریت کند.


عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اضافه کرد: در این دور از مذاکرات دولت تلاش می‌کند تا به اهداف مورد نظر خود که همان تامین منابع ملی ایران است نزدیک شود و مجلس هم با تدوین و تصویب قانون اقدام راهبردی  چارچوب مشخصی را برای مذاکرات مشخص کرد.


وی افزود: به اعتقاد من مردم ما اشتباهات دولت گذشته در مورد برجام را نمی‌بخشند و نباید راه دولت قبل را ادامه داد زیرا این عامل  باعث می‌شود که ما از منابع ملی و ظرفیت های کشور غافل شویم.


نماینده مردم رشت تصریح کرد: در این دور از مذاکرات توافق خوب که تامین‌کننده منافع ملی ایران باشد مورد نظر ماست هرچند که آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند تا با مدیریت زمان به منافع ملی ایران آسیب وارد کنند و خود به اهداف موردنظرشان دست یابند.


عضو کمیسیون برنامه و بودجه اضافه کرد: تامین منافع ملی ایران اولویت اصلی تیم مذاکره کننده است و غربی‌ها هم منافع خود را در نظر می‌گیرند و می خواهند با طولانی کردن روند مذاکرات با فاز جدیدی به اهداف مورد نظر خود برسند که دستگاه دیپلماسی کشور در این زمینه با درایت عمل می کند.


کوچکی نژاد افزود: مقام معظم رهبری بارها تاکید داشتند که در توافق با آمریکا باید راستی‌آزمایی شود زیرا ایران به تعهدات خود پایبند بوده است و هرگز در پی دست‌یافتن به بمب اتمی نبوده است و این موضوع برای جامعه جهانی هم ثابت شده است اما آمریکا با خروج از برجام بدعهدی خود را به نمایش گذاشت.


نماینده مردم رشت با بیان اینکه دولت در بحث مذاکرات برای رفع تحریم ها همچنان در تلاش است تا با هماهنگی نهادهای ذیربط اهداف مورد نظر جمهوری اسلامی را به  پیش ببرد، گفت: در فضای سیاسی جامعه هم نوع همفکری و همدلی وجود دارد و نشان می‌دهد که برای رسیدن به اهداف مورد نظر که همان تامین منافع ملی ایران است نوعی هم صدایی وجود دارد و امیدواریم هر چه زودتر موضوع مذاکرات هسته‌ای به سرانجام برسد و ملت ایران از تحریم‌های ظالمانه آمریکا رهایی یابند.


وی افزود: دولت در این دور از مذاکرات به خوبی مقابل زیاده خواهی غرب استقامت کرده است و بر مواضع اصولی جمهوری اسلامی تاکید داشته است و در جاهایی هم اگر کوتاه بیاید دلسوزان نظام به آنها تذکر خواهند داد.


نماینده مردم رشت با بیان اینکه مجلس از دستگاه دیپلماسی برای مذاکرات حمایت می کند، گفت: مجلس با قانون اقدام راهبردی دست تیم مذاکره کننده را در این دور از گفت و گوها به نوعی پر کرده است و آمادگی دارد قوانینی را  تصویب کند که روند رسیدن به نتایج مطلوب مذاکرات به آسانی صورت گیرد.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40