همکاری های ایران و ژاپن در بحث حفاظت محیط زیست گسترده تر می شود

ارومیه – ایرنا – سفیر ژاپن در ایران با اشاره به گسترش همکاری دو کشور در زمینه محیط زیست گفت: فرهنگ سازی و آموزش مردم در صیانت از محیط زیست تاثیر گذار است.


به گزارش ایرنا، کازو توشی آیکاوا در سفر دو روزه خود به آذربایجان غربی ضمن بازدید از مرکز توزیع دیجی کالا و نحوه توزیع و فروش اقلام پروژه در بستر آن از مینی هاب دیجیتال روستای زینالو در ارومیه دیدار کرد.


نمایش روند ثبت نام و آموزش کشاورزان و تولید کنندگان به منظور حضور در بستر دیجی کالا، بازدید از مزرعه‌ای که جامعه محلی آن به وسیله طرح حفاظت از تالاب‌های ایران ظرفیت سازی شده‌اند و در تلاش هستند تا با بهبود بسته بندی و کیفیت کالاهای محلی برای حضور در مارکت‌های دیجی کالا آماده شوند بخش دیگری از برنامه سفر او بود.


صحبت با جوامع محلی در رابطه با تولید ثانویه برگ انگور، بازدید از هایپر استار و و بخشی که در ان محصولات دوستدار محیط زیست به فروش می‌رسند و ملاقات با استاندار و جمعی از مسوولان استانی از برنام‌های سفر دو روزه بود.


کازو توشی آیکاوا روز هفتم تیرماه با استاندار آذربایجان غربی نیز دیدار و گفت وگو کرد.


پیش تر از این در جریان احیای دریاچه ارومیه نیز ایران و ژاپن در زمینه آموزش جوامع محلی با یکدیگر همکاری های زیست محیطی و آموزشی داشتند ژاپن در این راستا طی چند مرحله کمکهایی برای این منظور به ایران انجام داد.



تهران- ایرنا- سفارت جمهوری اسلامی ایران در توکیو انتصاب سفیر جدید ژاپن در تهران را تبریک گفت. 



آی‌پی شما: