تلاش برای رساندن زیرساخت های منطقه ۷ شیراز به سطح مناطق شهری

ایسنا/فارس مسئولان شهرداری منطقه ۷ شیراز اعتقاد دارند که زیرساخت‌های این منطقه که قبلا جزو مناطق روستایی محسوب‌ می‌شده‌ است، هنوز کیفیت مناطق شهری را ندارد و تحقق این امر نیاز به هزینه و زمان زیادی دارد.


هفتمین برنامه از سلسله نشست‌های «روایت امید» با موضوع تشریح پروژه‌های قابل افتتاح و کلنگ‌زنی دهه فجر امروز، ۲۵ دی‌ماه برگزار شد. این نشست به بحث و بررسی در خصوص پروژه‌های عمرانی منطقه ۷ شهرداری شیراز اختصاص داشت.


در این نشست ابتدا عضو ناظر شورای اسلامی شهر شیراز بر این منطقه با بیان اینکه اعتبار کل پروژه‌های قابل افتتاح و کلنگ‌زنی شهرداری شیراز در دهه فجر بالغ بر ۵۲ هزار میلیارد تومان است، گفت: نکته قابل توجه در این پروژه‌ها، اجرای عدالت در تخصیص بودجه از سوی شهرداری به تمامی نقاط شهر بوده است.


محمود صفایی افزود: در هیچ دوره‌ای از شهرداری چه از نظر تعداد و چه از نظر اعتبار تخصیص یافته، سابقه نداشته است که این میزان پروژه در شهرداری شیراز تعریف شده باشد.


وی با بیان اینکه منطقه ۷ شیراز شامل مناطقی می‌شود که در گذشته جزو بافت روستایی بوده‌اند و در سال‌های اخیر به شهر شیراز ملحق شده‌اند، گفت: این نقاط از ابتدایی‌ترین خدمات شهری محروم بوده‌اند و تلاش بر این است که سطح خدمت رسانی در آنها به سطح شهر شیراز نزدیک شود. در همین راستا اقدامات خوبی هم انجام شده و باید توسعه بیشتری نیز پیدا کند.


صفایی به ظرفیت مناسب سمت شرق شیراز برای حضور سرمایه‌گذاران در بخش گردشگری و فرهنگی اشاره کرد و گفت: ما از حضور سرمایه‌گذاران برای حضور در این دو عرصه استقبال می‌کنیم. ضمن اینکه با توجه به عوارض پایینی که در این منطقه برای نوسازی و انبوه‌سازی وجود دارد، امیدواریم در ادامه امسال و سال آینده شاهد سرمایه‌گذاری‌های بیشتری در بخش مسکن بوده و توسعه بیشتری را در منطقه ۷ شیراز شاهد باشیم.


تلاش برای رساندن زیرساخت‌های منطقه ۷ شیراز به سطح مناطق شهری


شهردار منطقه ۷ شیراز نیز ابتدا به بیان مشخصات و ویژگی‌های این منطقه پرداخت و گفت: منطقه هفت با وسعت ۱۷۱۶ هکتار، جمعیت ۱۴۳ هزار نفر شامل ۴۶ هزار خانوار و ۱۵ محله، دارای ۲۳۹ هکتار بافت فرسوده است.


علی امینی از افتتاح و کلنگ‌زنی ۲۰ پروژه عمرانی در دهه فجر خبر داد و گفت: ۹ پروژه به ارزش ۱۰۲ میلیارد تومان در دهه فجر افتتاح خواهند شد و عملیات کلنگ‌زنی ۱۱ پروژه نیز به ارزش ۱۸۰ میلیاردتومان انجام می‌شود.


بهسازی و زیرسازی معابر محله «دست‌ خضر» معادل ۱۵هزار متر مربع و هزینه ۱۱ میلیاردتومان، تراش و ترمیم روکش آسفالت در منطقه به متراژ ۵۰ هزار متر مربع و هزینه ۱۱ و نیم میلیارد تومان، لوله‌گذاری خیابان سهل‌آباد شرقی با هزینه ۴ میلیارد تومان، بهسازی بلوار ولایت به مساحت ۱۲هزار متر مربع و ۱۰ میلیاردتومان هزینه، اجرایزمینی ورزشی فوتبال، والیبال، بدنسازی به همراه فضای سبز به ارزش ۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان، سرپوشیده کردن کانال‌های روباز و همچنین دفع آب‌های سطحی در محله وزیرآباد با هزینه ۲۲ میلیارد تومان، احداث پیاده‌رو و مسیر دوچرخه‌سواری در خیابان شهید استوار به طول ۶ کیلومتر در ۴ فاز، جابجایی شبکه روشنایی شهید استوار به مساحت ۲۵۰۰ متر و هزینه ۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در فاز اول و ۲ کیلومتر با هزینه ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در فاز دوم، ۹ پروژه‌ای هستند که به گفته شهردار منطقه در دهه فجر افتتاح خواهند شد.


وی با اشاره به اینکه محلات منطقه ۷ قبلا در اختیار دهیاری‌ها بوده‌اند و از لحاظ زیرساختی وضعیت مناسبی ندارد، گفت: از زمانی که این محله‌ها در اختیار شهرداری شیراز قرار گرفته‌اند، وقت و هزینه زیادی صرف بهبود زیرساخت‌های آنها شده است اما همچنان نیاز به اقدامات زیادی دارند تا به سطح مناطق شهری برسند.


امینی پروژه‌های آماده کلنگ‌زنی در دهه فجر را هم متناسب با رویکرد زیرساخت‌محور شهرداری دانست و گفت: کلنگ‌زنی عملیات لوله‌گذاری منطقه سهل‌آباد با هزینه ۲۱ میلیارد تومان، پیاده‌راه سازی و مناسب‌سازی در منطقه با هزینه ۳۲ میلیارد تومان، اجرای پارک و فضای سبز در محله احمدآباد با هزینه ۵۴ ملیارد تومان، احداث پیاده‌رو خیابان شهید دوران با هزینه ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان، لوله‌گذاری و دفع آب‌های سطحی منطقه نصر شرقی با هزینه ۱۰ میلیاردتومان، بهسازی و زیرسازی و آسفالت معابر محله‌های وزیرآباد، سهل‌آباد، احمدآباد و بلوار اتحاد مجموعا با هزینه ۶۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و همچنین احداث انبار و پایگاه‌های چند منظوره مدیریت بحران با هزینه ۲ میلیاردتومان تملک اراضی و ۶۰۰ میلیون تومان برای اجرای طرح، در دهه مبارک فجر انجام خواهد شد.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *